Prof. Eli Zamski
Personal:
Date of Birth - September 19, 1942
Location of Birth - Tel Aviv, Israel
Nationality - Israeli
Marital Status - Married + 5
University Degrees:
1966 - B. Sc. Botany and Microbiology, The Hebrew University of Jerusalem, Israel.
1967 - M. Sc. Botany, The Hebrew University of Jerusalem, Israel.
1971 - Ph. D. Botany, The Hebrew University of Jerusalem, Israel.
Research and Professional Experience:
1966-1971 - Research assistant, Botany, The Hebrew University of Jerusalem.
1971-1972 - Post Doctorate, Department of Botany, University College of Wales, Aberysthwyth (with Prof. P.F. Wareing).
1972-1978 - Lecturer, Department of Agricultural Botany, Faculty of Agriculture, The Hebrew University of Jerusalem.
1976-1977 - Chairman of the Biochemistry and Physiology Teaching Circle, Faculty of Agriculture, Rehovot, The Hebrew University of Jerusalem.
1977-1978 - Visiting Professor, Harvard Forest, Harvard University, U.S.A. (Prof. M.H. Zimmermann)
1978-1985 - Senior Lecturer, Department of Agricultural Botany, Faculty of Agriculture.
1982-1983 - Visiting Professor, Utah State University, U.S.A. (Prof. R. Wyse)
1983-1986 - Chairman of the Curriculum and Teaching Board, Faculty of Agriculture, The Hebrew University of Jerusalem.
1983-1986 - Member of the Faculty Developmental Committee.
1986-1990 - Establisher and Head, the Faculty's Audio-Visual Learning Center.
1987-1990 - Head, Department of Agricultural Botany, Faculty of Agriculture.
Summer 1988- Visiting Professor, University of Natal, S. Africa.
1990-1991 - Visiting Professor, Penn. State University, (Prof. J. Shannon) and Visiting Professor, University of Wisconsin, U.S.A. (Prof. R. Evert)
1991-1994 - Head, Prize Awarding Committee, The Hebrew University of Jerusalem.
1991-1994 - Member of the Faculty Developmental Committee.
1992-1994 - Head of the Municipal Committee, Moshav Kidron.
1985 - Associate Professor, Department of Agricultural Botany, Faculty of Agriculture, The Hebrew Univ. of Jerusalem.
1995-1996 - Visiting Professor, N. C. State University, U.S.A. (Prof. M. Pharr).
Summer 1997 - Visiting Professor, N. C. State University, U.S.A. (Prof. S. Huber).
1997 - Full Professor, Department of Agricultural Botany, Faculty of Agriculture, The Hebrew Univ. of Jerusalem.
1998-2000 - Head Department of Agricultural Botany.
New books by Pofessor Zamski
הספר הנוכחי הוא פרי התרחשויות שחוויתי בילדותי. הוא מאגד בתוכו כמה סיפורים קצרים, שבכולם קיים יותר מאשר גרעין של אמת. הספר עוסק בהרפתקאותיו של אליק, ילד סקרן שאוהב לשוטט בטבע, ללמוד את רחשיו ולקרוא דרור לדמיונו העשיר.
עלילותיו וסקרנותו של ילד אוהב טבע מתוארות בחן ובקסם שיש בו מן הדמיון ומן המציאות. אליק נפגש עם בעלי חיים שונים המצויים בחצר הבית, במשק החי, בפרדס ובשדה. הוא משוחח עם בעלי החיים, מבין ומתאר אותם, ורוחש מזימות קטנות כלפיהם, כל זאת כשהוא מודע לשמירה על הטבע ועל הסביבה.
מטרת הספר היא לעודד סקרנות, חשיבה יצירתית ודמיון אצל הילדים. הספר נועד להקראה לילדי הגן ולקריאה אישית של תלמידי הכיתות הנמוכות בבית הספר. כל סיפור נחתם במוסר השכל מעורר מחשבה, המעניק הארה פשוטה ומשמעותית.
בילדותי הייתי מתעורר מזיע עם פעימות לב חזקות לאחר שחוויתי חלומות. לעיתים עצמת החוויה הסיחה את דעתי במשך כל יום המחרת. זכרתי כל פרט מן החלום וחשתי שהייתי שותף מלא להתרחשויות שחלפו בחלומי, כאילו התרחשו במציאות. לאחר שקמתי, יכולתי לשחזר כל פרט מן החלום. במשך שנים רבות, לא ידעתי שניחנתי באופן טבעי ביכולת הנדירה הזו המכונה “חלום צלול” (lucid dream). התכונה הזו שרתה אותי בנאמנות במשך כל חיי. במהלך החלום יכולתי “להרצות”, “לכתוב”, “לחשוב”, “לפתור בעיות” ולנצל את מוחי ללא הפרעה בכל דבר שהטריד את מנוחתי ולשחזר את כל המחשבות ביום המחרת. כך גם באו לי רעיונות יצירתיים בנושאי הקורסים אותם לימדתי באוניברסיטה ובמחקר. ידוע שחלום רגיל נמשך בד”כ שניות אחדות, אבל אני יכולתי להמשיך כל חלום בלילה שלאחר מכן לכדי סיפורים ארוכים כפי שאני מביא אותם כאן.
לימים הסתבר לי, כי הטכניקה שבה השתמשתי באופן אינטואיטיבי בחלום, כדי לזכור את כל הפרטים לאחר שאתעורר, ידועה בספרות כ”בדיקת מציאות” בעזרת “עוגנים”. ה”עוגנים” הם מילים או תמונות שבחרתי באופן אינטואיטיבי תוך כדי חלום כדי שיעזרו לי לשחזר את ההתרחשויות במלואן. דומה הדבר לשיטה מקובלת שנועדה לזכור סדרת מספרים ע”י חיבור סיפור שמאפשר לשחזר את הסדרה או המשפט הנדרש.
לעיתים מזומנות הופיעו בחלומותיי הצלולים יצורים שכיניתי אותם “מרחפים”. מישהו אחר היה אולי מכנה אותם “מלאכים”. לימים הבנתי שהם אלה שהנחו אותי בראשית הדרך כיצד להעצים את גלי האלפא של מוחי בתדרים שבין 12-8 הרץ ולטפח את היכולת שלי לשלוט בתלמוס, השוכן בחדר הפנימי של המוח. אהבתי את המפגשים אתם. הם הובילו אותי למקומות שלא יכולתי לראות בלעדיהם. כל שהיה עלי לעשותו בשנתי כדי להיות במחיצתם, היה להתרכז בתדר המתאים של גלי המוח והם היו מופיעים מיד ולוקחים אותי אתם לסיור. הם לקחו אותי לסיורים בכוכב שלהם, “סיליקונדום”, וגם לסיורים רבי עניין על פני כדור הארץ. החוויות המסעירות שחוויתי במחיצתם מרוכזות בספר זה.